Min åsikt om rasism

Innan ni läser detta:
Nej, tolka inte detta som att jag är patriotisk, sverigedemokrat, främligsfientlig eller något. Det jag är irriterad på är medelsvenssons som missförstått hela grejen med rasism och nazism och fokuserar på oväsentliga saker i stället för de riktiga problemen som finns.

- - -

Börjar bli så sjukt irriterad på en sak: folks användning av ordet rasism. Vi i Sverige verkar inte riktigt FATTA det där med rasism och vad det EGENTLIGEN innebär. Sedan Sverigedemokraterna har växt i Sverige så har det blivit en stor motreaktion ifrån människor som är emot dem, och det tycker jag är bra för Sverigedemokraterna har inte riktigt alla hästarna hemma i stallet. Men det går FÖR LÅNGT ibland och jag börjar bli så sjukt irriterad. Det som nu gjorde mig så irriterad att jag måste skriva av mig var detta, som jag hittade via Facebook:

De gör förslag till ny svensk flagga

Ursäkta mig, men... va? Ska vi göra om svenska flaggan nu också? OMG, ETT GULT KORS PÅ EN BLÅ BAKGRUND, OJ VAD DISKRIMINERANDE! Och främligsfientliga använder flaggan, NEJ MEN DÅ MÅSTE JU VI SJÄLVKLART ANPASSA OSS EFTER DOM OCH GÖRA EN ANNAN FLAGGA!

Alltså herregud! Jag tycker att det är skitbra att det kommer invandrare till Sverige, jag tycker att mångkulturalitet är awesome! Men vi behöver väl inte glömma bort att vi är svenskar HELT bara för det? Det finns en skillnad som så många inte verkar fatta.

Bara för att du gillar ditt land ogillar du inte folk från andra länder.
Bara för att du vill sjunga nationalsången på skolavslutningen diskriminerar du inte invandrare.
Bara för att nazistgrupperna använder svenska flaggan ska inte vi sluta använda den.

Jag skulle kunna komma med 100 exempel till men jag tror ni har fattat vid det här laget. Jag tror inte ens att det är invandrare som pushar till att folk får den här attityden utan jag tror att det är vi SVENNAR. Som alltid ska vara så jävla LAGOM och som inte får vara stolta över NÅGONTING.

Asså åh... den här texten blir helt osammanhängande och nu kommer säkert nån svenne bli upprörd och tycka att jag är värsta RASSEN och DISKRIMINERANDE omg! Men ärligt talat så struntar jag i det. Fan, Sverige är ett rätt bra land, vi borde vara stolta över det. Man kan vara det utan att invandrare ska känna sig diskriminerade, tro det eller ej.

Var inte så jävla svenska och fega.
Hissa svenska flaggan på högtiderna.
Sjung nationalsången på skolavslutingarna.
Fira nationaldagen.
Och behandla alla med respekt vilka de än är och vart de än kommer ifrån.

Kommentarer
Postat av: J

Lol, Kan lova dig att utlänningar kunde inte bry sig mindre om svenskar som hissar upp en jävla flagga.

Jag tvivlar mycket på att de bryr sig om något alls, bara alla jävla svenskar som är så jävla rädda att bli kallade rasister, därför går de in i en överbeskyddande sida där de överanalyserar allt och försöker lösa det minsta fördomsrisken...



ALLA HAR FÖRDOMAR, OM ALLT, GET USED TO IT!

2010-05-30 @ 02:31:45
Postat av: Mopsi

Möt en riktig sverigedemokrat:



http://mopsen.wordpress.com/2010/05/23/en-sverigedemokrats-samtida-bekannelser/

2010-05-30 @ 21:50:21
URL: http://mopsen.wordpress.com
Postat av: Placebolove

Nej tack, jag tycker att Sverigedemokraternas politik är urusel och att läsa din blogg kommer inte att ändra det.

2010-05-31 @ 18:20:36
URL: http://placebolove.blogg.se/
Postat av: Girre

Lol in hiz face XD

2010-06-01 @ 09:01:35
Postat av: olivia

håller med dig helt!

de är ju sjukt.

Snart är sverige inte längre svenskt :o

2011-02-03 @ 14:04:14
URL: http://missolliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-mail: (visas inte för andra)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0